Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011

Έβαλαν μπάρες στην πλατεία Ξάνθης για να τις γλιτώσουμε από την Εγνατία

ΓΙΓΑΝΤΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ "ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ…ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ!"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ


Η Κίνηση Ενεργών Πολιτών αντιδρά στην εγκατάσταση στην Εγνατία Οδό και η πρώτη δημόσια απόπειρα ήταν επιτυχής. Οι Ξανθιώτες ανταποκρίθηκαν
Μετά την πρώτη δημόσια παρουσία της Κίνησης, στόχος είναι η ενημέρωση των φορέων της περιοχής και η προετοιμασία μιας πιο εξειδικευμένης εκδήλωσης σε κλειστό χώρο με τη συμμετοχή εκπροσώπων φορέων, ίσως και από άλλες πόλεις της περιφέρειας

Μια πρώτη ευκαιρία να μετρήσουν τις δυνάμεις τους είχαν τα μέλη της Κίνησης Ενεργών Πολιτών Ξάνθης, που πραγματοποίησαν την πρώτη τους εξόρμηση προς τους πολίτες της Ξάνθης το απόγευμα της Πέμπτης με θέμα τα Διόδια της Εγνατίας Οδού.

Στην πρωτοβουλία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού που έγινε στην Κεντρική Πλατεία, τους συνόδεψε μια «μπάρα» που φαίνεται ότι θα αποτελέσει το έμβλημα της Κίνησης όποτε εμφανίζεται. Η Κίνηση Ενεργών Πολιτών αντιδρά στην εγκατάσταση στην Εγνατία Οδό και φαίνεται ότι η πρώτη δημόσια απόπειρα ήταν επιτυχής.


ΕΝΗΜΕΡΩΣΑΝ ΤΟ ΚΟΙΝΟ

Τα μέλη της Κίνησης βρέθηκαν στην Κεντρική Πλατεία και μοίρασαν ενημερωτικό υλικό στους πολίτες της Ξάνθης. Παράλληλα συνομίλησαν με όσους ήθελαν να έχουν περισσότερα στοιχεία για το πρόβλημα που έρχεται και τις σημαντικές παραμέτρους. Κυρίαρχο ζήτημα είναι τα μεγάλα κοινωνικά προβλήματα που θα προκύψουν μετά την εγκατάσταση, η απουσία οποιουδήποτε ελέγχου στα έσοδα των διοδίων καθώς και το γεγονός ότι μετά τα διόδια η Θράκη θα πληγεί περισσότερο από κάθε περιοχή της χώρας και θα βιώσει κοινωνική και οικονομική απομόνωση.

Το κοινό έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και πολλοί ήταν αυτοί που γνώριζαν για την πρωτοβουλία και θέλησαν να βρεθούν στην πλατεία για να εκφράσουν την υποστήριξή τους στο Κίνημα κατά των Διοδίων που έχει διογκωθεί σε όλη τη χώρα και έχει προσλάβει μαζικά χαρακτηριστικά. Άλλωστε, όλη αυτή η διαδικασία θα καταλήξει, μοιραία, σε κινητοποιήσεις, στις οποίες θα κριθεί και η αποτελεσματικότητα του κινήματος στην περιοχή και η δυνατότητα να επηρεάσει θετικά τις εξελίξεις.


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

Στο φυλλάδιο που μοίρασαν στον κοινό τα μέλη της Κίνησης καταθέτουν και την πρότασή τους που αφορά στον έλεγχο των διοδίων κάθε περιοχής από τους εκλεγμένους Περιφερειάρχες και τη συντήρηση από τις υπηρεσίες τους, ώστε να υπάρξει διαφάνεια στα έσοδα και το κόστος συντήρησης του δρόμου. Πάντως, όπως αναφέρουν στο υλικό που μοίρασαν, η Εγνατία Οδός είναι ένας αμιγώς κρατικός δρόμος και σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται είσοδος ιδιώτη, όπως φημολογείται το τελευταίο διάστημα.

Στο εξής, μετά την πρώτη δημόσια παρουσία της Κίνησης, στόχος είναι η ενημέρωση των φορέων της περιοχής και η προετοιμασία μιας πιο εξειδικευμένης εκδήλωσης σε κλειστό χώρο με τη συμμετοχή εκπροσώπων φορέων, ίσως και από άλλες πόλεις της περιφέρειας.


ΚΕΙΜΕΝΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟΥ

Κίνηση Ενεργών Πολιτών Ξάνθης

Φίλοι ξανθιώτες-ισσες

Η συνεχιζόμενη επέλαση του φαινομένου των διοδίων έχει προκαλέσει τη δημιουργία ενός πανελλαδικού μαζικού κινήματος που αντιτίθεται σθεναρά στην συνεχή εγκατάσταση διοδίων με υψηλά κόμιστρα που προκαλούν ένα τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα με πολλές παραμέτρους. To κίνημα αυτό των πολιτών δημιουργήθηκε πριν από δύο χρόνια και ξεκίνησε τη δράση του από την Κεντρική και Νότια Ελλάδα με σκοπό να αποτρέψει τον συνεχή πολλαπλασιασμό των σταθμών και την ανεξέλεγκτη αύξησης της τιμής τους.

Στην Ξάνθη και ενόψει της ανάγκης για παρέμβαση στο πρόβλημα που επεκτείνεται και στην περιοχή μας, πριν από μερικούς μήνες συστήθηκε η Κίνηση Ενεργών Πολιτών, την οποία συνθέτουν άνθρωποι από όλους τους κοινωνικούς, πολιτικούς, επαγγελματικούς χώρους της Ξάνθης χωρίς κανενός είδους ηγεσία ή ιεραρχική δομή. Μοναδικός στόχος είναι η συλλογική έκφραση της αντίδρασης των ενεργών πολιτών απέναντι στο πρόβλημα των διοδίων και, ειδικότερα, της εγκατάστασης στην Εγνατία Οδό, που θα έχει δυσμενείς εξελίξεις στην καθημερινότητά μας και την ανάπτυξη της περιοχής.


ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΥΝ;

Μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει ποτέ ένας απολογισμός για να γνωρίζουν οι πολίτες που πήγαν τα τεράστια ποσά που συγκεντρώθηκαν επί τόσα χρόνια από τα τέλη των διοδίων, τα χρήματα από τα τέλη κυκλοφορίας ή το φόρο καυσίμων αλλά και πόσα χιλιόμετρα δρόμων, τελικά, κατασκευάσθηκαν, από πού χρηματοδοτήθηκαν και πόσο κόστισαν.

Μέσα σε αυτό το κλίμα αγανάκτησης γιγαντώθηκε το κίνημα ΔΙΟΔΙΑ STOP - ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ με αποκορύφωμα τις πρόσφατες μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις στους περισσότερους σταθμούς διοδίων της χώρας που ανάγκασε κυβέρνηση και ιδιωτικές εταιρίες σε αναδίπλωση και επανέλεγχο των συμβάσεων με τάση σταδιακής μείωσης της τιμής των διοδίων. Οι εξελίξεις επιβεβαίωσαν ότι η ενεργοποίηση του κινήματος πολιτών μπορεί να αποτρέπει δυσάρεστες εξελίξεις όταν τα αιτήματα των πολιτών είναι δίκαια και τεκμηριωμένα. Είναι χαρκατηριστικό ότι καμία εταιρία δεν τολμά να μηνύσει όσους δεν πληρώνουν και καταφεύγει σε μεθόδους εκφοβισμού


ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ ΚΑΙ ΤΙ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ:

Εν μέσω συνεχών παλινδρομήσεων για τις προθέσεις του κράτους, επισπεύδεται η κατασκευή πέντε (5) σταθμών διοδίων επί της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ, τους επόμενους μήνες, ένας εκ των οποίων θα βρίσκεται στην περιοχή του Ιάσμου και ένας ακόμη στη Νυμφόπετρα, λίγο πριν τη Θεσσαλονίκη με τίμημα που θα προσεγγίζει τα 3 ευρώ. Όμως η εξέλιξη αυτή είναι πρόσκαιρη καθώς έχει προκηρυχθεί ήδη το ηλεκτρονικά σύστημα διοδίων που θα χρεώνει τους χρήστες της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ με βάση τα χιλιόμετρα χρήσης και κόστος, περίπου 4 λεπτά το χιλιόμετρο, άρα πρακτικά ο πολίτης θα πληρώνει σαν να υπάρχει ένας σταθμός κάθε 50 χιλιόμετρα δρόμου με τα σημερινά αντίτιμα.

Όλα αυτά σημαίνουν σε απλούς αριθμούς ότι ο εργαζόμενος που μετακινείται καθημερινά από και προς την Κομοτηνή θα δαπανά τουλάχιστον 1.300 ευρώ το χρόνο για τα διόδια ενώ οι μετακινήσεις προς την υπόλοιπη χώρα θα έχουν αντίστοιχο κόστος και θα προκαλέσουν οικονομική αιμορραγία και κοινωνική απομόνωση που θα πλήξει περισσότερο από κάθε άλλε περιοχή της χώρας, τη Θράκη.

Η συντήρηση της Εγνατίας Οδού κοστίζει σύμφωνα με τρεις διαφορετικές εκτιμήσεις κυβερνητικών παραγόντων και στελεχών της εταιρίας, 40,60, 100 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο . Οι εκτιμήσεις χαρακτηρίζονται όλες υπερβολικές ενώ ταυτόχρονα υπολογίζεται ότι τα έσοδα με βάση το σχεδιασμό θα ξεπεράσουν τα 300 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, το συντριπτικό ποσοστό των οποίων θα κατευθυνθεί – προφανώς- στην αποπληρωμή των δανείων που σύναψε η προηγούμενη κυβέρνηση για να ολοκληρώσει το δρόμο. Γι΄αυτό ακριβώς απαιτείται κοινωνικός έλεγχος πριν τα διόδια ξεκινήσουν τη λειτουργία τους και ο πολίτης αναγκάζεται να πληρώνει υπέρογκα ποσά για ένα δρόμο χωρίς σχεδόν καμία υποδομή για τον οδηγό που το κράτος πρόσφερε στον πολίτη της Βόρειας Ελλάδας με καθυστέρηση 30 ετών από τον πολιτισμένο κόσμο. Σε ένα δρόμο που «προετοιμάζεται» είσοδος ιδιωτικών εταιριών.


ΠΟΙΟΙ ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ; ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ;

Πρόσφατα επιχειρείται από ένα μεγάλο μέρος των Μ.Μ.Ε να χαρακτηριστούν οι άνθρωποι που συμμετέχουν στο κίνημα ως «τζαμπατζήδες» που απειλούν τη δημοκρατία. Η απλή λογική υπαγορεύει ότι καμία δημοκρατία δεν κινδυνεύει αλλά ίσως οι πολίτες με τη στάση τους επιχειρούν να την εξυγειάνουν, θεωρώντας τους δρόμους ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ. Ειδικότερα η ΕΓΝΑΤΙΑ είναι ένας δρόμος, αμιγώς κρατικός, και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να δικαιολογηθεί η είσοδος «ιδιωτών» που σχεδιάζεται απροκάλυπτα με βάση τις καταγγελίες των ίδιων των εργαζομένων στην Εγνατία Α.Ε. Το κίνημα, φυσικά, δεν μπορεί να στέκεται αντιδραστικά και να αρκείται στην άρνηση της εγκατάστασης των διοδίων. Αντιδρά στον τυχοδιωκτικό τρόπο είσπραξης χρημάτων αλλά υπάρχουν και προτάσεις.

Πρόταση μας, λοιπον, είναι να αναλάβουν οι εκλεγμένοι Περιφερειάρχες κατά μήκος της ΕΓΝΑΤΙΑΣ την ευθύνη για τα διόδια και σε συνεννόηση με τους Δήμους και τους πολίτες την διαχείριση, καθώς και την συντήρηση και παρακολούθηση της ΟΔΟΥ. Είναι γνωστό ότι οι κινητοποιήσεις των Δήμων και Νομαρχών της Εγνατίας έδωσαν στο παρελθόν ώθηση στην κατασκευή του δρόμου Οφείλουν τώρα να περιφρουρήσουν τη λειτουργία της, με το μικρότερο και δικαιότερο δυνατό και κόστος για το χρήστη προς όφελος της ανάπτυξης της περιοχής.
 
 
Πηγή:  http://maxitisthrakis.blogspot.com/