Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012

Πως θα πάρετε αποζημίωση για τις πρόσφατες πλημμύρες στην Θράκη

Ξεκίνησε η αποτίμηση
και καταγραφή από τις
σχετικές επιτροπές που
συστάθηκαν για αυτό...

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ;

Συγκροτήθηκαν από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης οι επιτροπές εντοπισμού – καταγραφής και αποτίμησης ζημιών που προκλήθηκαν το τελευταίο διάστημα από τις πλημμύρες.

Οι επιτροπές συγκροτήθηκαν και θα ελέγξουν εμπορικές βιομηχανίες, βιοτεχνικές μονάδες, εμπορικά καταστήματα και άλλες επιχειρήσεις και φορείς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.


Από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης διευκρινίζεται ότι:


Για κατοικίες – οικοσυσκευές [α]

Το έργο της εξατομίκευσης των ζημιών που προκλήθηκαν σε κατοικίες – οικοσυσκευές, ανατέθηκε στους Δήμους.


Για αγροτικές καλλιέργειες – εκμεταλλεύσεις γεωργικού χαρακτήρα [β]

Το έργο εξατομίκευσης των ζημιών που προκλήθηκαν στη γεωργία και την κτηνοτροφία ανατέθηκε στον ΕΛΓΑ. Ζημιές οι οποίες δεν καλύπτονται ασφαλιστικά από τον ΕΛΓΑ μπορούν να καλυφθούν από το Υπουργείο Γεωργίας (Διεύθυνση ΠΣΕΑ).


Διαδικασία

Με ευθύνη των Γραφείων Πολιτικής Προστασίας των Δήμων, ενημερώνονται έγκαιρα οι πληγέντες (φυσικά πρόσωπα, επιχειρήσεις, ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν) ώστε μετά την παύση της θεομηνίας, να υποβάλλουν στο Δήμο τις σχετικές αιτήσεις.

Οι αιτήσεις που αφορούν ζημιές σε Εμπορικές Βιομηχανίες, Βιοτεχνικές Μονάδες, εμπορικά καταστήματα και άλλες επιχειρήσεις αρμόδια είναι η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και διαβιβάζονται ή υποβάλλονται στο Τμήμα Πολιτικής Προστασίας της κάθε Περιφερειακής Ενότητας, για ενεργοποίηση της αρμόδιας επιτροπής.


Δικαιολογητικά για την περίπτωση επαγγελματικών στεγών

Τα παρακάτω δικαιολογητικά, πρέπει να αποστέλλονται στον πρόεδρο της αρμόδιας επιτροπής, σε διάστημα 20 ημερών, προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία αποτίμησης της ζημιάς.

Το πόρισμα της επιτροπής θα διαβιβάζεται στο Τμήμα Πολιτικής Προστασίας της κάθε Περιφερειακής Ενότητας.

• Φορολογική Δήλωση των δύο τελευταίων ετών

• Βεβαίωση απόδοσης ΦΠΑ τρέχοντος έτους

• Απογραφή προηγούμενου έτους

• Υπεύθυνη δήλωση στην οποία να αναγράφεται ο αριθμός των εργαζομένων στην επιχείρηση κατά την ημέρα της θεομηνίας, συνοδευόμενη από κυρωμένα αντίγραφα παραστατικών στοιχείων ασφάλισης

• Τιμολόγια αγορών από τα οποία να προκύπτουν προϊόντα που υπήρχαν και καταστράφηκαν

• Υπεύθυνη δήλωση στην οποία να δηλώνεται ο Μηχανολογικός εξοπλισμός που υπέστη ζημιές ή καταστράφηκε. Η δήλωση πρέπει να συνοδεύεται με αποδεικτικά στοιχεία αγοράς του εξοπλισμού προκειμένου να εκτιμηθεί η τυχόν απόσβεσή του καθώς και στοιχεία που να προκύπτει η σημερινή κατάσταση μηχανήματος (μερική ή ολική καταστροφή)

• Ασφαλιστήριο συμβόλαιο της επιχείρησης ή υπεύθυνη δήλωση που να δηλώνεται ότι δεν υπάρχει

• Κυρωμένο αντίγραφο της άδειας νόμιμης λειτουργίας της επιχείρησης


Να σημειωθεί ότι δικαιολογητικά για τις περιπτώσεις [α] και [β] οι πληγέντες θα απευθύνονται στις αρμόδιες υπηρεσίες.

.