Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

«Σκάλωσε» ο κάθετος άξονας Κομοτηνής – Νυμφαίας επειδή σπατάλησαν τα λεφτά του έργου!


Απίστευτο και όμως αληθινό αυτό που συμβαίνει με το έργο που θα συνδέει οδικώς τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα με την Εγνατία Οδό

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ


Απίστευτο και όμως αληθινό αυτό που συμβαίνει με το έργο του κάθετου άξονα Κομοτηνής – Νυμφαίας, ο οποίος θα συνδέει οδικώς τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα με την Εγνατία Οδό.

Σύμφωνα με διαβεβαιώσεις του Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ, Άρη Γιαννακίδη, το έργο πρόκειται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2011 και ο κάθετος άξονας αναμένεται να δοθεί στη κυκλοφορία ολοκληρωμένος μέχρι τα τέλη του 2011.

Όμως, κάτι τέτοιο φαντάζει εξαιρετικά αμφίβολο και αδύνατο, καθώς τα χρήματα του προϋπολογισμού που είχαν εγκριθεί για το έργο, οι αρμόδιοι κατάφεραν και τα εξάντλησαν, γεγονός που δείχνει την προχειρότητα με την οποία εκτελούνται τα έργα σήμερα στην Ελλάδα.

Ο προϋπολογισμός του έργου είχε εγκριθεί από την Ε.Ε. η οποία και το χρηματοδότησε σε ποσοστό 75% ενώ το υπόλοιπο 25% επρόκειτο να καλυφθεί από εθνικούς πόρους.

Οι υπεύθυνοι όμως εκτέλεσης του έργου κατόρθωσαν να ξοδέψουν όλα τα λεφτά που ενέκρινε και πίστωσε η Ε.Ε. χωρίς να ολοκληρώσουν το έργο. Σε αυτό το σημείο και προς αποφυγή παρεξηγήσεων, να τονίσουμε ότι τα χρήματα δεν ξοδεύτηκαν επειδή κάποιοι τα «έφαγαν», αλλά λόγω κακών υπολογισμών και κακής διαχείρισης του ποσού, αυτό σπαταλήθηκε γρήγορα.

Συγκεκριμένα, τα χρήματα αυτά επρόκειτο να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή των 18 χλμ, από την Εγνατία Οδό μέχρι και το Μοναστήρι της Πανδρόσου, όμως άγνωστο πως, οι υπεύθυνοι τα εξάντλησαν για τη δημιουργία μόνο 8 χλμ αφήνοντας έτσι ένα κομμάτι 10 χλμ, για το οποίο τώρα δεν υπάρχουν λεφτά να κατασκευασθεί.

Στην προσπάθεια τους οι αρμόδιοι να καλύψουν την προχειρότητα τους διοχετεύουν διάφορα «πονηρά» δημοσιεύματα στον Τύπο. Παρατηρούμε δημοσιεύματα στα οποία αναφέρεται ότι «από δω και πέρα θα συνεχίσει το έργο με ιδία κεφάλαια και μάλιστα οι υπεύθυνοι θα δώσουν κομμάτι του έργου και σε ντόπιους κατασκευαστές».

Χαρακτηριστικό επίσης της προχειρότητας είναι και το γεγονός ότι αντί να κατασκευαστεί μια γέφυρα των 100 μέτρων, όπως προέβλεπε η μελέτη, κατασκευάσθηκε μια γέφυρα των 10 μέτρων καθώς οι εργολάβοι προσπάθησαν να περιορίσουν το χώρο του ανοίγματος με σεζανέτ. Για την ιστορία να σημειώσουμε ότι σεζανέτ είναι τα μεγάλα αυτά κουτιά που κατασκευάζονται με χοντρό γαλβανιζέ σύρμα και τοποθετούν μέσα σε αυτά πέτρες.

Μάλιστα, για την κατασκευή της γέφυρας, οι εργολάβοι, δεδομένης και της κατάστασης λόγω έλλειψης χρημάτων, φρόντισαν σκόπιμο να απευθυνθούν στους κατοίκους των οικισμών. Σύμφωνα με πληροφορίες, ρωτήθηκαν πολλοί ηλικιωμένοι των οικισμών πόσα χρόνια έχει να κατεβάσει νερό το ρέμα !!! Όσο πιο μακρόσυρτο ήταν το «ουυυυυ» με το οποίο απαντούσαν οι ηλικιωμένοι, τόσα πιο πολλά χρήματα έκοβαν αυτοί για την κατασκευή της γέφυρας.

Τι θα γίνει όμως σε περίπτωση που μια φορά στα 50 χρόνια το ρέμα κατεβάσει νερό και παρασύρει και τα σεζανέτ και τη γέφυρα και θρηνήσουμε κάποιον νεκρό; Τι θα πουν οι εργολάβοι μετά στο δικαστήριο; Ότι κάναμε τη γέφυρα μικρή επειδή ήταν μεγάλο το «ουυυυ» των γερόντων;

Εμείς θα παρακολουθούμε την υπόθεση και θα σας ενημερώνουμε για την πορεία υλοποίησης του έργου ελπίζοντας ότι αυτό θα είναι ετοιμοπαράδοτο σύντομα και πως θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του.

Τέλος, αυτό που έχουμε για ακόμα μια φορά να επισημάνουμε είναι ότι δυστυχώς, παρά τα μεγάλα λόγια και τις μεγάλες εξαγγελίες, το Κράτος μας παραμένει ένα «αστείο» Κράτος και οι Υπηρεσίες του, «αστείες» Υπηρεσίες. Μόνο το «παντελόνιασμα» παραμένει σοβαρό…


Πηγή:  http://fonirodopis.gr/