Παρασκευή, 12 Αυγούστου 2011

Βουτιά πωλήσεων έως 60% στα μαγαζιά


Ο χάρτης της κρίσης σε 32 αστικά κέντρα ένα τρεις εβδομάδες πριν την λήξη των θερινών εκπτώσεων, σύμφωνα με έρευνα των εμπόρων

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΞΑΝΘΗ ΚΑΙ
ΤΙ ΣΕ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ;


Σε κατακόρυφη πτώση βρίσκονται οι πωλήσεις των εμπορικών επιχειρήσεων ένα δεκαπενθήμερο πριν από τη λήξη των θερινών εκπτώσεων. Οι ελπίδες για αύξηση των πωλήσεων και τόνωση της ρευστότητας στην αγορά δεν επαληθεύτηκαν και ήδη οι έμποροι βλέπουν τις πωλήσεις τους να έχουν μειωθεί κατά μέσο όρο 25% σε σχέση με την περυσινή αντίστοιχη περίοδο. Σε ορισμένες περιοχές της χώρας η πτώση φτάνει ακόμα και το 60%! Από την έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), η οποία διενεργήθηκε από την αρχή των εκπτώσεων στις 15 Ιουλίου έως και τις 10 Αυγούστου, προκύπτει ότι 8 στους 10 εμπόρους επιβεβαιώνουν την πτωτική πορεία του τζίρου τους, 2 στους 10 δηλώνουν ότι ο τζίρος τους κινείται στα ίδια, εξίσου χαμηλά περσινά επίπεδα, ενώ υπάρχουν εμπορικοί σύλλογοι που αναφέρουν πτώση του τζίρου μέχρι και 60%. Από τα αναλυτικά στοιχεία των τοπικών εμπορικών συλλόγων της χώρας φαίνεται πως τη μεγαλύτερη πτώση στον τζίρο σε σχέση με πέρυσι εμφανίζουν οι εμπορικές επιχειρήσεις της Φλώρινας (φτάνει το 60%), ενώ ακολουθούν η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Λευκάδα, η Ξάνθη, η Κοζάνη και η Χαλκίδα με πτώση έως 40%. Η Σύρος, η Καστοριά, η Βέροια, η Αλεξανδρούπολη, οι Σέρρες, τα Ιωάννινα δηλώνουν πτώση μέχρι 30%. Οι εμπορικοί σύλλογοι στον Βόλο, τη Λάρισα, την Κέρκυρα, την Εδεσσα και στην Πτολεμαΐδα αναφέρουν πτώση 20%-25%, ενώ μικρότερα ποσοστά απώλειας τζίρου δηλώνουν οι εμπορικοί σύλλογοι σε Καβάλα, Καλαμάτα, Τρίπολη, Λιτόχωρο, Πάτρα, Ρόδο και Κρήτη (10% - 15%).

Η πτώση ανά κλάδο. Οι αρχικές εκτιμήσεις για τις φετινές θερινές εκπτώσεις δείχνουν ότι στην ένδυση - υπόδηση η μείωση του τζίρου κυμαίνεται μεταξύ 22% και 25%, στον οικιακό εξοπλισμό, στα ηλεκτρικά είδη και έπιπλα 20% - 23%, στα βιβλία - χαρτικά και δώρα 20% - 22%. Τα πολυκαταστήματα επίσης παρουσιάζουν σοβαρή μείωση των πωλήσεών τους στα επίπεδα του 7% - 10%. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αναφέρουμε ότι το ίδιο διάστημα τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων επίσης εμφανίζουν μείωση 6% - 8%, ενώ στα μικρότερα καταστήματα τροφίμων, ποτών και καπνού η αρνητική μεταβολή του δείκτη κύκλου εργασιών κυμαίνεται από 17% έως 20%.

Δεν τους συγκίνησαν. Σύμφωνα με εκπροσώπους της ΕΣΕΕ, «τα μεγάλα ποσοστά των εκπτώσεων στις βιτρίνες των καταστημάτων από την πρώτη κιόλας ημέρα δεν συγκίνησαν τους καταναλωτές, οι οποίοι είναι πολύ διστακτικοί και ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους, παρά τις κατά τουλάχιστον 15% φθηνότερες φετινές εκπτωτικές τιμές». Επιπλέον, επισημαίνουν ότι η χρήση των πιστωτικών καρτών τη θερινή περίοδο περιορίστηκε στις περιπτώσεις άτοκων δόσεων και γενικά ήταν και πάλι μειωμένη, «λόγω της υπερχρέωσης των καρτών των καταναλωτών και των υψηλών επιτοκίων χρέωσης».


Πηγή:  http://www.tanea.gr/