Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2011

Ανοιξαν τα διόδια στην Εγνατία αλλά στον κάθετο άξονά της οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι

Πέντε μήνες οφείλονται στους 70 εργαζόμενους της κατασκευάστριας εταιρείας, που ξεκίνησαν επίσχεση εργασίας

Διεκδικούν έστω το μισθό ενός για να επιστρέψουν στα καθήκοντά τους και δηλώνουν ότι το έργο δεν πρέπει να σταματήσει

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

Απλήρωτοι τους τελευταίους πέντε μήνες δηλώνουν οι εργαζόμενοι της κατασκευαστικής Ιόνιος ΑΕ, οι οποίοι ως γνωστόν συνεχίζουν τις εργασίες στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνοβουλγραρικά σύνορα. Ζητώντας να πληρωθούν έστω τον ένα μήνα από τους πέντε οφειλόμενους, οι εργαζόμενοι προχώρησαν χθες Τετάρτη σε 24ωρη διαμαρτυρία απέχοντας από τα καθήκοντα τους. Η εταιρία από την πλευρά της δηλώνει ότι κατανοεί το πρόβλημα, πλην όμως μετακυλύει την ευθύνη στην Εγνατία Οδό, η οποία και της οφείλει χρήματα. Το ιδιαίτερης σημασίας έργο για την περιοχή μας, περιλαμβάνει την πλήρη κατασκευή της αρτηρίας του κάθετου άξονα μήκους 22,5 χλμ., επτά κόμβους σύνδεσης, πέντε οδικές σήραγγες (Τυχερού, Κατερίνας, Νυμφαίας, Σολομώντα, Φρουρού) συνολικού μήκους 1,7 χλμ., τρεις χώρους στάθμευσης, χώρο αναψυχής πλησίον του κόμβου Νυμφαίας, παράπλευρο οδικό δικτύου και δίκτυο εξυπηρέτησης 15,5 χλμ. Χθες σταμάτησαν οι εργασίες, αλλά σήμερα οι εργαζόμενοι αναμένεται να επιστρέψουν στα πόστα τους, ενώ δεν αποκλείουν νέες κινητοποιήσεις στο μέλλον. Οι εργαζόμενοι στο πλαίσιο της διαμαρτυρίας τους, συγκεντρώθηκαν το πρωί στο χώρο του εργοταξίου, σκεπτόμενοι την επόμενη μέρα.


Κάνουμε υπομονή, αλλά θέλουμε τουλάχιστον ένα μηνιάτικο

“Διαμαρτυρόμαστε και δεν απεργούμε”, είπε ο εργαζόμενος στην Ιόνιος ΑΕ Γιάννης Βουλγαράκης και πρόσθεσε ότι στόχος είναι να δώσουν το στίγμα τους και να διεκδικήσουν με αυτόν τον τρόπο τα δεδουλευμένα τους. Λέγοντας πως ο ίδιος και οι συνάδερφοι του είναι τους τελευταίους πέντε μήνες απλήρωτοι ο κ. Βουλγαράκης ζήτησε το αυτονόητο από τη διοίκηση της εταιρίας υποστηρίζοντας μάλιστα ότι σε επαφή που είχαν εργαζόμενοι και διοίκηση, οι δεύτεροι τους είπαν “οι πληρωμές καθυστερούν λόγω έλλειψης χρημάτων διότι δεν μπορούν να εκταμιεύσουν λεφτά από τράπεζες”. Την ίδια ώρα είναι άγνωστο πότε τελικά θα εξοφληθούν, ενώ υπάρχει το ενδεχόμενο την Παρασκευή να πάρουν μέρος των δεδουλευμένων τους. Στο εργοτάξιο να σημειωθεί ότι εργαζόμενοι είναι περίπου 70 άτομα, όλων των ειδικοτήτων οι οποίοι στο σύνολο τους είναι απλήρωτοι. “Για όλους ισχύει το ίδιο καθεστώς, από τον εργοταξιάρχη έως τον τελευταίο εργάτη. Ο κόσμος επειδή καταλαβαίνει την δυσκολία της κατάστασης, έχει κάνει υπομονή και κάνει υπομονή ακόμη. Δε θέλει ούτε το έργο να κλείσει, ούτε τίποτα, ενώ και στην εταιρία βάζουμε πλάτη, απλώς θέλουμε και αυτοί να μας δώσουν έστω ένα μήνα. Δεν είμαστε αυτής της πεποιθήσεως να σταματήσει το έργο, απλώς είναι μια διαμαρτυρία να πιέσουμε λίγο την κατάσταση”.


Το μοναδικό έργο σε εξέλιξη στη Βόρεια Ελλάδα

Υπάρχουν οφειλές προς τους εργαζόμενους, παραδέχθηκε και ο Αριστείδης Φρουζάκης υπεύθυνος μηχανικός του εργοταξίου Ιόνιος ΑΕ, λέγοντας ότι είχαν προαναγγείλει την χθεσινή κινητοποίηση τους. Στην κινητοποίηση συμμετείχαν οι μισθωτοί εργαζόμενοι, ενώ απείχαν οι υπάλληλοι των γραφείων που εργάζονται με καθεστώς δελτίου παροχής υπηρεσιών. “Είμαστε σε συνεχή επαφή με τους εργαζόμενους και σε συνεχή επαφή με την διοίκηση της εταιρίας στην Αθήνα. Υπάρχει αυτή τη στιγμή μια διαβεβαίωση ότι μέχρι την Παρασκευή θα καταβληθεί ο μισθός που διεκδικούν, αλλά αναγνωρίζουν ότι υπάρχει καθυστέρηση και ο κόσμος αυτή την στιγμή δυσκολεύεται, αυτό είναι δεδομένο, δεν το αρνείται κανείς. Αλλά από την άλλη και η εταιρία αντιμετωπίζει μια κατάσταση ιδιαίτερη”. Σύμφωνα πάντως με τον κ. Φρουζάκη ο κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνοβουλγραρικά σύνορα είναι το μοναδικό έργο σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα, το οποίο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, ενώ όλα τα υπόλοιπα έχουν παύσει λόγω έλλειψης χρημάτων. “Τα περισσότερα έργα έχουν ήδη σταματήσει, επειδή υπάρχει το γνωστό πρόβλημα με το ελληνικό δημόσιο το οποίο δεν πληρώνει. Αυτή την στιγμή από την Εγνατία Α.Ε. υπάρχει ένα σοβαρό χρέος προς την εταιρία μας, με αποτέλεσμα αυτό να μετακυλύει σε εργαζόμενους και προμηθευτές. Μέχρι να λυθεί αυτό το ζήτημα, δυστυχώς θα αντιμετωπίζουμε αυτή την κατάσταση καθυστερούμενων οφειλών”.

Και στην περίπτωση αυτή, το κράτος οφείλει στην Ιόνιο και η Ιόνιο με τη σειρά της στους εργαζόμενους. Οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους, διεκδικούν τουλάχιστον ένα μισθό, “μέχρι να δούμε τι θα γίνει σε σχέση με τα υπόλοιπα καθυστερούμενα”, για την καταβολή των οποίων είναι απαραίτητη η εξόφληση ή η πληρωμή κάποιων οφειλών από την μεριά της Εγνατίας Α.Ε., είπε ο κ. Φρουζάκης και πρόσθεσε ότι “είναι αρκετά μεγάλα τα ποσά τα οποία ήδη το κράτος χρωστάει και στην εταιρία, όχι μόνο σε επίπεδο Εγνατίας Α.Ε. αλλά γενικότερα. Ένας όμιλος ο οποίος είναι σε πλήρη εξέλιξη έχει χιλιάδες εργαζόμενους και αυτή την στιγμή στα περισσότερα έργα δεν πληρώνεται, είναι δεδομένο ότι θα αντιμετωπίσει και τέτοια προβλήματα”.


Ξεκίνησαν οι εργασίες στη νότια χάραξη του άξονα

Την ίδια ώρα, σημαντικές συνέπειες στην εξέλιξη του έργου έχει η παύση εργασιών, έστω για μία ημέρα. Κάθε τέτοια εκδήλωση έχει αντίστοιχα και μια καθυστέρηση στην πορεία του έργου, είπε ο εργοταξιάρχης εκτιμώντας ότι αν τακτοποιηθούν κάποιες άμεσες διεκδικήσεις των εργαζομένων μέχρι τέλος της εβδομάδας, τότε όλα θα συνεχίσουν ομαλά. Σε διαφορετική περίπτωση όλα θα εξαρτηθούν από τους εργαζόμενους. “Αν συνεχιστεί η κινητοποίηση θα πρέπει σε συνεννόηση με την διοίκηση της εταιρίας πλέον να δούμε πως θα αντιμετωπιστεί το θέμα και αντίστοιχα και σε συνεννόηση με την διοίκηση της Εγνατίας Α.Ε. Πραγματικά το πρόβλημα το κατανοούμε, οι εργαζόμενοι έχουν απόλυτο δίκιο και είναι γνωστές οι συνθήκες στις οποίες έχουν περιέλθει, όλοι και μέσα στα γραφεία και έξω από τα γραφεία, όμως είναι δυστυχώς και η θέση της εταιρίας τέτοια που δεν επιτρέπει να καλυφθούν αυτή τη στιγμή τουλάχιστον σε πλήρη βαθμό όλες οι οφειλές”.

Πάντως αυτή την στιγμή οι εργασίες προχωρούν σε γοργούς ρυθμούς και βρίσκονται στο κλείσιμο της εργασίας της βόρειας χάραξης, δηλαδή της χάραξης από το Μοναστήρι μέχρι τα σύνορα του Φρουρού, ουσιαστικά από την Πάνδροσο μέχρι τα σύνορα του Φρουρού, κομμάτι το οποίο είναι υπό παράδοση μέχρι το τέλος του χρόνου. Παράλληλα έχουν ξεκινήσει οι εργασίες στο νότιο κομμάτι όπου ήδη έχει γίνει η παραλλαγή της χάραξης και η νέα ανατολική χάραξη η οποία παρακάμπτει όλα τα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις της αρχικής.

Εκεί υπάρχουν ήδη σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες και έχουν ξεκινήσει ήδη οι συνεννοήσεις με τους ιδιοκτήτες για το κομμάτι της ανατολικής χάραξης. Είναι πλήρως κατανοητή η στάση και η απαίτηση των εργαζομένων να πληρωθούν, είπε καταλήγοντας ο κ. Φρουζάκης, ωστόσο τόνισε ότι “δυστυχώς αυτή την στιγμή η κατάσταση είναι πάρα πολύ δύσκολη και θα πρέπει και το ελληνικό δημόσιο να δει τι θα κάνει και πως θα μπορέσει να στηρίξει τα τελευταία έργα που αυτή τη στιγμή δουλεύουν στην Βόρεια Ελλάδα.

 
Πηγή:  http://www.xronos.gr/