Τρίτη 22 Μαΐου 2012

Συνένωση εδρών και έκδοση νέων αδειών κυκλοφορίας ζητούν με υπόμνημά τους οι ιδιοκτήτες των αγοραίων ταξί της Ξάνθης

Με την πρόταση απαλλάσσεται το επιβατικό κοινό από την διπλή ταρίφα, αλλά αυτό δεν αποβαίνει σε βάρος των ιδιοκτητών ταξί καθώς θα περιοριστεί στο ελάχιστο ο αριθμός νέων αδειών θα εκδοθούν
ΟΛΟ ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΡΟΣ
ΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ




ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ 
ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ 
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ
ΔΙΑ ΤΟΥ ΑΡΜΟΔΙΟΥ κ. ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ


ΥΠΟΜΝΗΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ:
1) ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΩΣΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΟΜΟΡΩΝ ΕΔΡΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ (ΑΡΘΡΟ 83 παρ. 3 Ν. 4070/2012) ΚΑΙ
2) ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΝΕΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ Ε.Δ.Χ. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΕΔΡΑ (ΑΡΘΡΟ 85 Ν. 4070/2012)
ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ Ε.Δ.Χ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΤΗΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΞΑΝΘΗΣ, ΗΤΟΙ:
  1. Δημητρίου Βαμβακίδη, ιδιοκτήτη του με αριθμό ΤΑΖ 8829 Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου με έδρα την Διομήδεια Δήμου Αβδήρων.
  2. Ιωάννη Τόνια, ιδιοκτήτη του με αριθμό ΤΑΖ 8866 Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου με έδρα την Διομήδεια Δήμου Αβδήρων και του ΤΑΖ 8842 Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου με έδρα το Εράσμιο Δήμου Τοπείρου.
  3. Ελευθερίου Ορφανίδη, ιδιοκτήτη του με αριθμό ΤΑΖ 8863 Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου με έδρα την Σταυρούπολη Δήμου Ξάνθης.
  4. Παρθένας Τόνια, ιδιοκτήτριας του με αριθμό ΤΑΖ 8833 Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου με έδρα την Σταυρούπολη Δήμου Ξάνθης.
  5. Δημητρίου Ψυχογιού, ιδιοκτήτη του με αριθμό ΤΑΖ 8823 Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου με έδρα το Μαγικό Δήμου Αβδήρων.
  6. Σωτηρίου Γιαχανού, ιδιοκτήτη του με αριθμό ΤΑΖ 8865 Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου με έδρα το Νεοχώρι Δήμου Ξάνθης.
  7. Χρήστου Τουρουντζή, ιδιοκτήτη του με αριθμό ΤΑΖ 8839 Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου με έδρα τους Τοξότες Δήμου Τοπείρου.
  8. Σάαρ Βεντάτ, ιδιοκτήτη του με αριθμό ΤΑΖ 8782 Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου με έδρα την Μύκη Δήμου Μύκης.
  9. Μιχαήλ Στυλιανίδη, ιδιοκτήτη του με αριθμό ΤΑΖ 8807 Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου με έδρα τον Εχίνο Δήμου Μύκης.
  10. Χασάν Ογλού Αλπάϊ, ιδιοκτήτη του με αριθμό ΤΑΖ 8850 Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου με έδρα το Πόρτο Λάγος Δήμου Αβδήρων.
  11. Σεβαστού Μπαλόγου, ιδιοκτήτη του με αριθμό ΤΑΖ 8860 Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου με έδρα τα Άβδηρα Δήμου Αβδήρων.
  12. Τουρχάν Φαϊόρ Ογλού , ιδιοκτήτη του με αριθμό ΤΑΖ 8847 Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου με έδρα το Εύλαλο Δήμου Τοπείρου.
  13. Θεοχάρη Ψεμματά, ιδιοκτήτη του με αριθμό ΤΑΖ 8812 Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου με έδρα το Άβατο Δήμου Τοπείρου.
  14. Γιουρούκ Μεμέτ Ρητβάν, ιδιοκτήτη του με αριθμό ΤΑΖ 8785 Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου με έδρα το Σέλερο Δήμου Αβδήρων.
  15. Α. Τάσιου, ιδιοκτήτη του με αριθμό ΤΑΖ 8790 Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου με έδρα τα Μάγγανα Δήμου Τοπείρου.


Την εποχή της πλήρους ισχύος του Ν. 3852/2010 (Καλλικράτης) η περιχαράκωση της διοικητικής μονάδας των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων στα όρια των τοπικών διαμερισμάτων της εποχής προ της ισχύος του Ν. 2539/1997 (Καποδίστριας) είναι προδήλως αντίθετη στο πνεύμα της διοικητικής μεταρρύθμισης των Ο.Τ.Α. και έχει ξεπεραστεί από την πραγματικότητα. Οι μεταφορικές ανάγκες των τοπικών κοινωνιών που εξυπηρετούσε ο θεσμός του αγοραίου Ε.Δ.Χ. (χωρίς ταξίμετρο) έχουν μετεξελιχθεί μαζί με τις τοπικές κοινωνίες.
Η ίδια η ανάγκη των τοπικών κοινωνιών έχει επιβάλλει μια ιδιότυπη συνδιαχείριση του μεταφορικού έργου σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την ανάθεση των σχολικών δρομολογίων σε οποιοδήποτε Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητο της Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης ανεξάρτητα της έδρας του. Για παράδειγμα συμβαίνει Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητο με έδρα την διοικητική μονάδα της πόλης της Ξάνθης να έχει αναλάβει δρομολόγιο για την μεταφορά μαθητών με διαδρομή Άβδηρα – Μάνδρα – Διομήδεια ή Δαφνώνας – Ξάνθη – Γενισέα, χωρίς όπως είναι φανερό να έχει κανένα δικαίωμα με βάση τον νόμο να αναλάβει την εκτέλεση των δρομολογίων αυτών καθώς ούτε εκκίνηση έχουν από την έδρα τους αλλά ούτε και προορισμό σε αυτήν. Να σημειωθεί ότι πάνω από δέκα τέτοια δρομολόγια εκτελούνται από Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα με έδρα την Ξάνθη, με αποτέλεσμα να καταστρατηγείται οποιαδήποτε έννοια της «έδρας-διοικητικής μονάδας», όπως αυτή ορίζεται στον νόμο. Επιπροσθέτως λειτουργεί χώρος στάθμευσης – πιάτσα ταξί Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Αβδήρων, όπου σταθμεύουν και Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα με έδρα την πόλη της Ξάνθης εκτελώντας έτσι δρομολόγια που δεν ανήκουν στην δικαιοδοσία τους.
Υπάρχει δε και η περίπτωση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ξάνθης η οποία παλαιότερα είχε προχωρήσει στην κατάφωρη παραβίαση κάθε έννοιας της διοικητικής έδρας των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ως προς την εκτέλεση του μεταφορικού έργου εντός του τότε Νομού Ξάνθης, θεσπίζοντας αστική γραμμή συγκοινωνίας που εξυπηρετούσε, και εξακολουθεί να εξυπηρετεί, τους κατοίκους όχι μόνο της πόλης της Ξάνθης αλλά και των χωριών Πετεινού, Διομήδειας, Παλαιού Κατραμίου, Αυξεντίου, Αλκυώνης, Μαγικού, Φελώνης, Νέου και Παλαιού Ζυγού, τα οποία βρίσκονται σε ακτίνα δέκα χιλιομέτρων έξω από την πόλη της Ξάνθης. Να σημειωθεί ότι τα χωριά αυτά ακόμα και σήμερα ανήκουν σε άλλον διευρυμένο καλλικρατικό δήμο (Δήμο Αβδήρων) και μάλιστα δύο από αυτά αποτελούν έδρες Ε.Δ.Χ αυτοκινήτων. Παρόλα αυτά οι τότε Αρχές της τοπικής κοινωνίας προέκριναν το συμφέρον του κοινωνικού συνόλου που απαιτούσε μειωμένο μεταφορικό κόστος και έπραξαν ανάλογα σε βάρος βέβαια των επαγγελματιών αυτοκινητιστών μειώνοντας την πελατεία τους.
Αντίστοιχη ή και ακόμα μεγαλύτερη απαίτηση για όσο το δυνατόν δραστικότερη μείωση του μεταφορικού κόστους υπάρχει και σήμερα ως επακόλουθο της οικονομικής κρίσης που βιώνουμε. Με την πρότασή μας να συνενωθούν οι έδρες εντός της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας απαλλάσσεται το επιβατικό κοινό από την επιπλέον χρέωση του τιμολογίου 2 (διπλή ταρίφα) στις περιπτώσεις που αυτή προβλέπεται, αλλά αυτό δεν αποβαίνει σε βάρος των αυτοκινητιστών ιδιοκτητών ταξί καθώς μία τέτοια εξέλιξη θα περιόριζε στο ελάχιστο τον αριθμό των νέων αδειών που δυνητικά θα μπορούσαν να εκδοθούν στην περιοχή διασφαλίζοντας έτσι την βιωσιμότητα του κλάδου μας.
Σε αυτό το σημείο να προσθέσουμε ότι ο ενιαίος χαρακτήρας του κλάδου μας είναι αυτός που καθιστά αδήριτη ανάγκη την αποφυγή κλιμάκωσης ενδεχόμενης κοινωνικής έντασης ανάμεσα στους αυτοκινητιστές ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ αν πρυτανεύσει η παρωχημένη λογική του διαχωρισμού σε «προνομιούχους» ιδιοκτήτες ταξί του μητροπολιτικού Δήμου και σε ιδιοκτήτες «β’ κατηγορίας» Ε.Δ.Χ (αγοραίων). Άλλωστε ανήκουμε όλοι στα ίδια σωματεία, έχουμε τα ίδια λειτουργικά έξοδα, πληρώνουμε ακριβώς τις ίδιες ασφαλιστικές εισφορές χωρίς εμείς, οι ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ της περιφέρειας να μπορούμε να ασφαλιστούμε στον Ο.Γ.Α όπως άλλοι ελεύθεροι επαγγελματίες περιοχών με λιγότερους από 2.000 κατοίκους (αρθρ. 25 Ν.3845/2010) και βέβαια έχουμε κοινή αντιμετώπιση τόσο από τον Ν.3109/2003 όσο και από τον Ν.4070/2012 που κάνει διάκριση μόνο ανάμεσα σε Ε.Δ.Χ και αυτοκίνητα ΕΙΔ.ΜΙΣΘ (9/θέσια Ε.Δ.Χ. ειδικής προσυμφωνημένης μίσθωσης).
Ο θεσμός εξάλλου των αγοραίων τις δεκαετίες του ’60 του ’70 και του ’80 εξυπηρετούσε πολυπληθέστερες από ό,τι σήμερα αγροτικές και ημιαστικές περιοχές οι κάτοικοι των οποίων δεν είχαν Ι.Χ αυτοκίνητα σε μεγάλο ποσοστό και οι τηλεφωνικές συνδέσεις σπάνιζαν. Σε εκείνες τις εποχές η επιβίωση του αυτοκινητιστή από την πελατεία της έδρας του ήταν δυνατή αλλά και η παρουσία του αγοραίου στην πλατεία του χωριού παρείχε ασφάλεια στους κατοίκους που γνώριζαν ότι σε μια έκτακτη περίπτωση θα έχουν διαθέσιμο μεταφορικό μέσο. Την σημερινή εποχή των δύο αυτοκινήτων ανά οικογένεια, του σαφώς βελτιωμένου οδικού δικτύου, των κινητών τηλεφώνων και των ράδιο-ταξί είναι υποκριτικός ο ισχυρισμός ότι η ενοποίηση των εδρών θα αποστερήσει την περιφέρεια από Ε.Δ.Χ αυτοκίνητα. Άλλωστε είναι κοινό μυστικό ότι εκτός από τους αυτοκινητιστές – ιδιοκτήτες περιφερειακών Ε.Δ.Χ. και πολλοί ακόμη ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. του μητροπολιτικού δήμου (Ξάνθης) διαμένουν στην περιφέρεια, όπου και σταθμεύουν τα αυτοκίνητα τους μετά το τέλος της βάρδιας τους (γεγονός το οποίο αντίκειται στις οικείες διατάξεις), κάτι που σημαίνει ότι ανά πάσα στιγμή βρίσκεται Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητο στις «απομακρυσμένες περιοχές».
Είναι γνωστό τέλος ότι η επιβίωση του αυτοκινητιστή ολοένα και δυσχεραίνει τόσο λόγω της οικονομικής κρίσης όσο και λόγω της πληθυσμιακής αποψίλωσης της περιφέρειας. Θα καταστεί δε αδύνατη αν δεν προχωρήσει η ενοποίηση των εδρών και τυχόν εκδοθούν νέες άδειες στην περιφέρεια με βάση τα πληθυσμιακά κριτήρια του νόμου. Κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται για τους μητροπολιτικούς δήμους καθώς ήδη ο αριθμός των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων σε αυτούς υπερβαίνει τον αριθμό που προβλέπει ο μαθηματικός τύπος και σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 4070/2012 οι πλεονάζουσες άδειες δεν ανακαλούνται και παραμένουν ως υπεράριθμες. Οπότε σε περίπτωση μη ενοποίησης των εδρών οι νέες άδειες που πρόκειται να εκδοθούν θα επιβαρύνουν αποκλειστικά και μόνο τους ήδη χειμαζόμενους επαγγελματίες της περιφέρειας.
Με βάση όσα αναφέρονται παραπάνω καθίσταται σαφές ότι λόγω της ατολμίας της κεντρικής πολιτικής εξουσίας να αναλάβει το πολιτικό κόστος οι ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ της περιφέρειας βιώνουμε επί δεκαετίες άνισες εργασιακές συνθήκες σε σχέση με τους συναδέλφους μας ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ αυτοκινήτων των μητροπολιτικών Δήμων. Με τον Ν.4070/2012 δίδεται στην τοπική κοινωνία η ιστορική ευκαιρία να απαλλαγεί από συντεχνιακές αγκυλώσεις και να διαμορφώσει ένα υγιές πλαίσιο που θα διασφαλίσει την βιωσιμότητα του κλάδου. Πιστεύουμε ότι το Περιφερειακό Συμβούλιο θα πρέπει να επωμιστεί το βάρος της απόφασης αφού πρώτα διερευνήσει διεξοδικά όλες τις παραμέτρους του ζητήματος. Ελπίζοντας η παρέμβασή μας να συμβάλει στην τελική διαμόρφωση μιας όσο το δυνατό πληρέστερης εικόνας για το ζήτημα της ενοποίησης εδρών και την έκδοση νέων αδειών Ε.Δ.Χ τονίζουμε τα παρακάτω:
  • Στον άρθρο 83 του νόμου 4070/2012 αναφέρεται ότι «η έδρα αποτελεί την διοικητική μονάδα για την εξυπηρέτηση της οποίας δίνεται το δικαίωμα κυκλοφορίας του αυτοκινήτου. Ως έδρες – διοικητικές μονάδες νοούνται τα τοπικά διαμερίσματα όπως καθορίστηκαν με τον Ν. 2539/2007 σε συνδυασμό με το άρθρο 2 παρ. 4 του Ν. 3463/2006». Σύμφωνα επομένως με την διάταξη αυτή η έννοια της έδρας ενός Ε.Δ.Χ. ταυτίζεται με την έννοια του τοπικού διαμερίσματος, όπως αυτή ορίζονταν επί Καποδιστριακών Δήμων. Επομένως όταν στο άρθρο 85 του Ν. 4070/2012 γίνεται λόγος για τον μέγιστο αριθμό αδειών κυκλοφορίας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ανά έδρα ο οποίος καθορίζεται με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, γίνεται σαφές ότι κάθε τοπικό διαμέρισμα (κοινότητα προ Καποδίστρια) που πληρεί τα κριτήρια του μαθηματικού τύπου του ιδίου άρθρου, μπορεί στο μέλλον να αποτελέσει έδρα Ε.Δ.Χ. Αποτέλεσμα δε μιας τέτοιας εξέλιξης θα ήταν μια περιφερειακή ενότητα του μεγέθους της Π.Ε. Ξάνθης να έχει πάνω από 30 διαφορετικές έδρες Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων (ήδη έχει 15). Είναι φανερό ότι η παράλογη αυτή εξέλιξη (που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το πνεύμα του νόμου για συνένωση των Ο.Τ.Α. και μείωση του κάθε λειτουργικού κόστους) δεν θα επέτρεπε τους υπάρχοντες και τους νέους ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων να οργανωθούν με κοινές επιδιώξεις και στόχους προκειμένου να βελτιώσουν την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών, καθώς όλοι θα έχουν αντικρουόμενα συμφέροντα μεταξύ τους και θα επιδιώκουν τον αφανισμό του άλλου με κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσο.
  • Στο άρθρο 83 παρ. 3 του Ν. 4070/2012 ορίζεται ότι με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Συμβουλίου, η οποία εκδίδεται εντός δύο μηνών από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, καθορίζονται οι έδρες των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων, οι οποίες μπορούν (και όχι πρέπει) να προκύπτουν από συνένωση υφιστάμενων όμορων εδρών εντός της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας ή η διατήρηση των εδρών όπως αυτές ορίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού. Είναι προφανές ότι με την διάταξη αυτή δίνεται η ιστορική δυνατότητα στο Περιφερειακό Συμβούλιο να ξεκαθαρίσει το τοπίο των εδρών των Ε.Δ.Χ. σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας, ζήτημα που έχει απασχολήσει επίμονα τον κλάδο των αυτοκινητιστών επι δεκαετίες δημιουργώντας άνισες συνθήκες εργασίες, συντεχνιακά κεκτημένα προνόμια ή να αποφύγει την λύση του γνωστού σε όλους προβλήματος και να μεταφέρει σε άλλους την ευθύνη της επίλυσης του όπως έκανε και η κεντρική πολιτική εξουσία.
Ο νομοθέτης στο άρθρο 83 παρ. 3 δεν υποχρεώνει το Περιφερειακό Συμβούλιο να αποφασίσει την συνένωση εδρών αποκλειστικά και μόνο όμορων και υφιστάμενων. Αυτό προκύπτει τόσο από την γραμματική ερμηνεία του νόμου, όσο από το πνεύμα του νομοθέτη, ο οποίος αν ήθελε τα κριτήρια αυτά να είναι υποχρεωτικά και περιοριστικά δεν θα χρησιμοποιούσε με τέτοια αοριστία και ασάφεια τις έννοιες αυτές, αλλά θα καθόριζε έναν συγκεκριμένο αριθμό περιπτώσεων γειτνίασης. Το ότι οι έννοιες των δύο αυτών κριτηρίων (το να είναι οι έδρες όμορες και υφιστάμενες) είναι εξαιρετικά αόριστες και χρήζουν περαιτέρω ερμηνείας και εξειδίκευσης, αφού δεν αποσαφηνίζονται τα προαπαιτούμενα χαρακτηριστικά της γειτνίασης π.χ. γεωγραφικά σύνορα ή συγκοινωνιακή σύνδεση προκύπτει και από τα εξής θεωρητικά ερωτήματα: α) θεωρούνται όμορες δύο έδρες οι οποίες γειτνιάζουν γεωγραφικά, όμως δεν συνδέονται απευθείας με οδικό δίκτυο, β) θεωρούνται όμορες δύο έδρες οι οποίες δεν έχουν κοινά χερσαία σύνορα, αλλά ενώνονται με συχνότατη και απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση (π.χ. Θάσος – Κεραμωτή); γ)θεωρούνται όμορες έδρες τα όρια των οποίων δεν εφάπτονται καθώς υπάρχει μεταξύ τους χιλιομετρική απόσταση-«νεκρή ζώνη» αλλά δεν υπάρχει ενδιάμεσα άλλη έδρα; δ)θεωρούνται όμορες έδρες χωρίς κοινά όρια με παρεμβαλλόμενη γεωγραφικά άλλη έδρα αλλά με απευθείας οδική σύνδεση που παρακάμπτει την παρεμβαλλόμενη έδρα; Άλλωστε σύμφωνα με την με αριθμ. πρωτ. οικ Α 20534/1646 /04-05-2012 εγκύκλιο του Υπουργείου Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων, κοινοποιημένης ήδη και στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ, διευκρινίζεται ότι η συνένωση δύναται να προκύψει μεταξύ όμορων εδρών εντός της ίδιας περιφερειακής ενότητας (ανά δύο τουλάχιστον) διασφαλίζοντας χωρική συνέχεια στην νέα έδρα! Από την ανωτέρω διατύπωση της διευκρινιστικής εγκυκλίου καθίσταται σαφές ότι α) οι υπό συνένωση έδρες δεν είναι απαραίτητο να είναι όλες όμορες μεταξύ τους αλλά αρκεί να δημιουργούν μία συνεχή αλυσίδα (ανά δύο όμορες), β) η απάλειψη από την διατύπωση της λέξης «υφιστάμενες» όσον αφορά τις υπό συνένωση έδρες καταδεικνύει την πρόθεση του νομοθέτη να λογιστούν ως έδρες ακόμα και τα τοπικά διαμερίσματα που με βάση τον μαθηματικό τύπο του Ν.4070/12 και τον πληθυσμό τους δύνανται να εκδώσουν άδεια Ε.Δ.Χ αυτοκινήτου ακόμα κι αν αυτή δεν έχει εκδοθεί μέχρι τώρα. Λογίζονται δηλαδή ως έδρες ακόμα και οι εν δυνάμει έδρες. Αυτό εξάλλου υποστηρίζει και η πρόταση των ιδιοκτητών Ε.Δ.Χ αυτοκινήτων της πόλης της Ξάνθης που προτίθενται να ζητήσουν συνένωση του διαμερίσματος Ξάνθης με τα όμορα τοπικά διαμερίσματα τα οποία με βάση τον πληθυσμό τους θα μπορούσαν να εκδώσουν νέες άδειες Ε.Δ.Χ αυτοκινήτων (εν δυνάμει έδρες) αν και προς το παρόν δεν αποτελούν έδρες Ε.Δ.Χ αυτοκινήτων. Με βάση τα ανωτέρω ισχυροποιείται η πρότασή μας για συνένωση όλων των εδρών της περιφερειακής ενότητας Ξάνθης καθώς είναι σαφές ότι οι έδρες της περιφερειακής ενότητας (τοπικά διαμερίσματα που με βάση τον πληθυσμό τους μπορούν να καταστούν έδρες ΕΔ.Χ αυτοκινήτων) αποτελούν ενιαία αδιάσπαστη αλυσίδα που εξασφαλίζει χωρική ενότητα στη νέα έδρα. Άλλωστε η χωρική ενότητα της νέας έδρας σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας Ροδόπης είναι αυτονόητη.
  • Επομένως από την μία ο Περιφερειάρχης και το Περιφερειακό συμβούλιο δεν εμποδίζονται από τον νομοθέτη να υιοθετήσουν και άλλα κριτήρια προκειμένου να αποφασίσουν για την συνένωση ή όχι των εδρών κάθε περιφερειακής ενότητας από την άλλη ακόμα και με τα υφιστάμενα έστω κριτήρια η απόφαση προς την κατεύθυνση της πρότασής μας δεν εμποδίζεται. Οφείλει δε κατά την άποψή μας να ζητήσει από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ή το αρμόδιο Υπουργείο περαιτέρω διευκρινίσεις για την παραπάνω αναφερόμενη έννοια της γειτνίασης. Πιστεύουμε τέλος ότι τα κριτήρια που πρωτίστως οφείλει να εφαρμόσει το Περιφερειακό Συμβούλιο για την συνένωση ή μη των εδρών της κάθε Περιφερειακής Ενότητας πρέπει να είναι το δημόσιο συμφέρον και η μείωση του μεταφορικού κόστους για τους πολίτες σε μια εποχή που η αγοραστική δύναμη των πολιτών μειώνεται και το ταξί έχει γίνει πολυτέλεια. Η συνένωση είναι ο μόνος τρόπος να ελαχιστοποιηθεί η έκδοση επιπλέον αδειών σε κάθε περιφερειακή ενότητα και έτσι να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των επαγγελματιών του κλάδου.
  • Η συνένωση μειώνει το μεταφορικό κόστος για το επιβατικό κοινό σε μια εποχή που το κόστος ζωής αυξάνεται συνεχώς, καθώς εφόσον θα υπάρχει μόνο μια έδρα ανά περιφερειακή ενότητα θα ισχύει το τιμολόγιο 1 εντός αυτής (μονή ταρίφα). Αυτήν την στιγμή με τις ισχύουσες χρεώσεις το ταξί είναι ακριβό μεταφορικό μέσο για τον δοκιμαζόμενο πολίτη. Για παράδειγμα η διαδρομή Ξάνθη – Εχίνος (17χλμ.) κοστίζει με το ισχύον τιμολόγιο 2 (διπλή ταρίφα) 35,22 ευρώ, ενώ με το προτεινόμενο μετά την συνένωση τιμολόγιο 1 (μονή ταρίφα στην Π.Ε. Ξάνθης) κοστίζει μόνο 21,45 ευρώ, το δρομολόγιο Ξάνθη – παραλία Αβδήρων (32χλμ.) κοστίζει 41,17 ευρώ ενώ με την προτεινόμενη τιμολόγηση κοστίζει 24,85 ευρώ. Πιστεύουμε ότι η μειωμένη χρέωση θα αυξήσει την πελατεία των επαγγελματιών και θα λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης και για τον εμπορικό κόσμο της περιφερειακής ενότητας καθώς πλέον πολλοί συμπολίτες μας θα έχουν έναν λόγο παραπάνω να επιλέγουν το ταξί για τις μετακινήσεις τους από και προς τον μητροπολιτικό δήμο αλλά και την παραλιακή ζώνη κατά του καλοκαιρινούς μήνες.
  • Υπάρχουν ρεαλιστικοί και εφαρμόσιμοι τρόποι έτσι ώστε να μην μείνουν οι απομακρυσμένες αγροτικές περιοχές χωρίς Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα. Σε περίπτωση συνένωσης των εδρών σε μια ενιαία έδρα μπορούν να παραχωρηθούν χώροι στάθμευσης στην έδρα κάθε Καλλικρατικού Δήμου, όπου να προβλέπεται η υποχρεωτική παρουσία συγκεκριμένου αριθμού αυτοκινήτων.
Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητούμε
Αρμοδίως από το Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης
Να προχωρήσει στην δημιουργία μιας ενιαίας έδρας για την Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης, συνενώνοντας παράλληλα για τον λόγο αυτό τις ήδη υφιστάμενες έδρες, ήτοι:
1) Να προχωρήσει στην συνένωση της έδρας της Ξάνθης με την όμορη και υφιστάμενη έδρα της Διομήδειας Δήμου Αβδήρων, στην οποία εδρεύουν τα με αριθμούς ΤΑΖ 8829 και ΤΑΖ 8866 Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων, ιδιοκτησίας των Δημητρίου Βαμβακίδη και του Ιωάννη Τόνια αντίστοιχα.
2) Να προχωρήσει στην συνένωση της έδρας της Ξάνθης με τις όμορες έδρες μέχρι και την έδρα της Σταυρούπολης Δήμου Ξάνθης, στην οποία εδρεύουν τα με αριθμούς ΤΑΖ 8833 και ΤΑΖ 8863 Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων, ιδιοκτησίας των Παρθένας Τόνια και Ελευθερίου Ορφανίδη αντίστοιχα.
3) Να προχωρήσει στην συνένωση της έδρας της Ξάνθης με τις όμορες έδρες μέχρι την έδρα του Σελέρου Δήμου Αβδήρων, στην οποία εδρεύει το με αριθμό ΤΑΖ 8785 αυτοκινήτου, ιδιοκτησίας του Γιουρούκ Μεμέτ Ρητβάν.
4) Να προχωρήσει στην συνένωση της έδρας της Ξάνθης με τις όμορες έδρες μέχρι και την έδρα του Μαγικού Δήμου Αβδήρων, στην οποία εδρεύει το με αριθμό ΤΑΖ 8823 αυτοκινήτου, ιδιοκτησίας του Δημητρίου Ψυχογιού.
5) Να προχωρήσει στην συνένωση της έδρας της Ξάνθης με τις όμορες έδρες μέχρι και την έδρα του Ερασμίου Δήμου Τοπείρου, στην οποία εδρεύει το με αριθμό ΤΑΖ 8842 αυτοκινήτου, ιδιοκτησίας του Ιωάννη Τόνια.
6) Να προχωρήσει στην συνένωση της έδρας της Ξάνθης με τις όμορες έδρες μέχρι και την η έδρα του Νεοχωρίου Δήμου Ξάνθης, στην οποία εδρεύει το με αριθμό ΤΑΖ 8865 αυτοκινήτου, ιδιοκτησίας του Σωτηρίου Γιαχανού.
7) Να προχωρήσει στην συνένωση της έδρας της Ξάνθης με τις όμορες έδρες μέχρι και την έδρα των Τοξοτών Δήμου Τοπείρου, στην οποία εδρεύει το με αριθμό ΤΑΖ 8839 αυτοκινήτου, ιδιοκτησίας του Χρήστου Τουρουντζή.
8) Να προχωρήσει στην συνένωση της έδρας της Ξάνθης με τις όμορες έδρες μέχρι και την έδρα της Μύκης Δήμου Μύκης, στην οποία εδρεύει το με αριθμό ΤΑΖ 8782 αυτοκινήτου, ιδιοκτησίας του Σαάρ Βεντάτ.
9) Να προχωρήσει στην συνένωση της έδρας της Ξάνθης με τις όμορες έδρες μέχρι και την έδρα του Εχίνου Δήμου Μύκης, στην οποία εδρεύει το με αριθμό ΤΑΖ 88807 αυτοκινήτου, ιδιοκτησίας του Μιχαήλ Στυλιανίδη.
10) Να προχωρήσει στην συνένωση της έδρας της Ξάνθης με τις όμορες έδρες μέχρι και την έδρα του Αβάτου Δήμου Τοπείρου, στην οποία εδρεύει το με αριθμό ΤΑΖ 8812 αυτοκινήτου, ιδιοκτησίας του Θεοχάρη Ψεμματά.
11) Να προχωρήσει στην συνένωση της έδρας της Ξάνθης με τις όμορες έδρες μέχρι και την έδρα του Ευλάλου Δήμου Τοπείρου, στην οποία εδρεύει το με αριθμό ΤΑΖ 8847 αυτοκινήτου, ιδιοκτησίας του Φαϊόρ Ογλού Τουρχάν.
12) Να προχωρήσει στην συνένωση της έδρας της Ξάνθης με τις όμορες έδρες μέχρι και την έδρα των Αβδήρων Δήμου Αβδήρων, στην οποία εδρεύει το με αριθμό ΤΑΖ 8860 αυτοκινήτου, ιδιοκτησίας του Σεβαστού Μπαλόγλου.
13) Να προχωρήσει στην συνένωση της έδρας της Ξάνθης με τις όμορες έδρες μέχρι και την έδρα του Πόρτο Λάγους Δήμου Αβδήρων, στην οποία εδρεύει το με αριθμό ΤΑΖ 8850 αυτοκινήτου, ιδιοκτησίας του Χασάν Ογλού Αλπάϊ.
14) Να προχωρήσει στην συνένωση της έδρας της Ξάνθης με τις όμορες έδρες μέχρι και την έδρα των Μαγγάνων Δήμου Τοπείρου, στην οποία εδρεύει το με αριθμό ΤΑΖ 8790 αυτοκινήτου, ιδιοκτησίας του Α. Τάσιου.
Επίσης να συνενώσει όλες τις υπόλοιπες έδρες της Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης σε μία δημιουργώντας χωρική ενότητα για τη νέα έδρα σύμφωνα με τα οριζόμενα στο νόμο και την ερμηνευτική του εγκύκλιο.

Ξάνθη 10-05-2012
Ο πληρεξούσιος Δικηγόρος