Παρασκευή 29 Ιουλίου 2011

"5η και φαρμακερή". Δημοπρατήθηκε η επέκταση της Σάρδεων

Μετά από τέσσερις αναβολές έγινε η διαδικασία, που θύμιζε γιοφύρι της Αρτας

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ Ο ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ;


Ο όρος «Γεφύρι της Άρτας» είναι αρκετά κοινότυπος και μαρτυρά έλλειψη φαντασίας. Κάπως έτσι, πάντως, εξελίχθηκε η περιβόητη δημοπρασία της επέκτασης της οδού Σάρδεων η οποία τελικά πραγματοποιήθηκε μετά από 4 αναβολές.

Η αρχική δημοπρασία του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 4,3 εκατομμυρίων ευρώ είχε προγραμματιστεί στις 8 Φεβρουαρίου, αλλά είχε μπλοκαριστεί από την απεργία των μηχανικών, μελών της ΕΜΔΥΔΑΣ. Το ίδιο συνέβη και στις επόμενες δύο προσπάθειες , όπως είχε καταστεί σαφές από τους συνδικαλιστές που προγραμμάτιζαν απεργία σε κάθε δημοπράτηση του έργου, και έτσι ο Δήμος είχε ορίσει ως επιτροπή του έργου Μηχανικούς Τ.Ε. που δεν ανήκουν στην ΕΜΔΥΔΑΣ. Αρχικά προσέκρουσε στην Πανελλαδική Απεργία της 28-29ης Ιουνίου όταν και απέργησαν όλοι οι μηχανικοί και η δημοπρασία είχε αναβληθεί για 4η φορά.

Τελικώς το πρωί της Παρασκευής – και παρά την απεργία της ΕΜΔΥΔΑΣ- η δημοπρασία πραγματοποιήθηκε με τη συμμμετοχή των περισσότερων και μεγαλύτερων τεχνικών εταιριών της περιοχής αλλά και αρκετών εκτός Ξάνθης, που διαθέτουν πτυχία Γ’ Κατηγορίας Οδοποιίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συλλέξει το XanthiPress.gr τη μεγαλύτερη έκπτωση (47%) έδωσε κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η εταιρία «Αλέξανδρος» της Ξάνθης. Ακολούθησε μια εταιρία των Τρικάλων με 43% και η Δομική Ξάνθης με 41%


Υπαρχει πρόβλημα με τα έγγραφα των δύο πρώτων;

Σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες, ενδέχεται για τους δύο πρώτους μειοδότες να υπάρχουν τυπικά κωλύμματα αλλά κάτι τέτοιο δεν έχει επιβεβαιωθεί. Από την πλευρά της η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ξάνθης, αναφέρει μόνο ότι σε εξέλιξη είναι η διαδικασία ελέγχου των δικαιολογητικών για τους μειοδότες και καμία άλλη πληροφόρηση δεν είναι σε θέση να παράσχει.

Πάντως η δημοπράτηση του έργου, συγκέντρωσε το ενδιαφέρον όλων των εταιριών και με μεγάλες εκπτώσεις (στο ύψος που συνηθίζεται τον τελευταίο καιρό) λόγω της μεγάλης κάμψης του κατασκευαστικού κλάδου. Άλλωστε είναι ένα από τα ελάχιστα έργα που πρόκειται να κατασκευαστούν στο προσεχές διάστημα, λόγω της μεγάλης περικοπής πόρων στους Δήμους, ενώ διαθέτει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ.


Ποιο είναι το έργο

Το έργο που δημοπρατήθηκε, ύψους 3,4 εκατ. ευρώ, αφορά στην επέκταση της οδού Σάρδεων μέσα από το σημερινό Στρατόπεδο Στεφανίδη, το αντλιοστάσιο της ΔΕΥΑΞ και την οριογραμμή του Σχεδίου Πόλης στην περιοχή της Κυψέλης και τη σύνδεσή της με την οδό Εθελεοντή Αιμοδότη, σε απόσταση 10 μέτρων βορειοδυτικά της υπάρχουσας πεζογέφυρας.


Πηγή:  http://www.xanthipress.gr/