Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2010

To Υπουργείο Παιδείας απαντά για τα μειονοτικά σχολεία

Δέσμευση ότι δεν θα έρθει κανένας επιπλέον Τούρκος δάσκαλος στη Θράκη


Τι αναφέρει η απάντηση του Υπ. Παιδείας στο πρωτοσέλιδο δημοσίευμα του "Πρώτου Θέματος"



Πριν λίγες μέρες στο ιστολόγιό μας είχαμε αναρτήσει αναλυτικά το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα του "Πρώτου Θέματος" που ανέφερε ότι το Υπουργείο Παιδείας μέσω της Θάλειας Δραγώνα ανοίγει κερκόπορτα για είσοδο Τούρκων δασκάλων στην Θράκη. Με αφορμή το δημοσίευμα, το Υπουργείο Παιδείας προέβη σε διευκρινιστική ανακοίνωση:

«Το υπουργείο Παιδείας εγκαινίασε από τον Φεβρουάριο του 2010 δημόσια συζήτηση, η οποία και συνεχίζεται, για το μέλλον της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.) και για την εκπαίδευση των δασκάλων του τουρκόφωνου προγράμματος των μειονοτικών σχολείων στη Θράκη. Επιδίωξη του υπουργείου είναι η αναβάθμιση των σπουδών των μειονοτικών δασκάλων προκειμένου να αναβαθμιστεί η ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στα παιδιά της μειονότητας. Η μέχρι σήμερα λειτουργία της Ε.Π.Α.Θ. δεν ανταποκρίνεται στο αίτημα για ισότιμη κατάρτιση των μειονοτικών δασκάλων με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς της χώρας οι οποίοι είναι από εικοσαετίας απόφοιτοι Πανεπιστημιακών Τμημάτων τετραετούς διάρκειας σπουδών.

Η εκπαίδευση των μειονοτικών εκπαιδευτικών αποτελεί ευθύνη της ελληνικής πολιτείας. Επιπλέον, το υπουργείο αποκλείει κατηγορηματικά τη διδασκαλία των μειονοτικών μαθητών από Τούρκους μετακλητούς εκπαιδευτικούς πέραν των ήδη υπηρετούντων με βάση τις διμερείς ρυθμίσεις. Αναφορικά με τις ανησυχίες που έχουν εκφραστεί για το κενό δασκάλων που μπορεί να προκύψει στο μέλλον στα μειονοτικά σχολεία από τη μη εισαγωγή νέων σπουδαστών φέτος στην Ε.Π.Α.Θ., το υπουργείο Παιδείας θα ήθελε να ενημερώσει τους ενδιαφερομένους ότι με την πλήρωση του ακαδημαϊκού έτους 2011-12 θα έχουν αποφοιτήσει 38 ακόμα φοιτητές από την Ε.Π.Α.Θ., καθώς επίσης ότι σήμερα ο κατάλογος των αδιόριστων αποφοίτων της Ε.Π.Α.Θ. στα μειονοτικά σχολεία αριθμεί 224 αποφοίτους. Δεδηλωμένη πρόθεση του υπουργείου είναι η ουσιαστική αναβάθμιση της μειονοτικής εκπαίδευσης για την ισότιμη ένταξη των παιδιών στην κοινωνία και την οικονομία».

Βασική κατεύθυνση για το μέλλον της ΕΠΑΘ, σύμφωνα με όσα το υπουργείο εξήγγειλε, είναι η κατάργηση και η ένταξή της ως οργανικό κομμάτι στα ΑΕΙ.