Την Τετάρτη πραγματοποιείται ο διαγωνισμός για την εγκατάσταση του συστήματος
ΠΟΣΟ ΘΑ ΚΟΣΤΙΖΕΙ Η ΔΙΕΛΕΥΣΗ;
Εξι νέους σταθμούς διοδίων θα αποκτήσει ο οδικός άξονας της Εγνατίας, οι οποίοι είναι πιθανόν να τεθούν σε λειτουργία πριν από το Πάσχα. Θα τοποθετηθούν στην Ηγουμενίτσα, τα Γιάννενα, τα Γρεβενά, τη Νυμφόπετρα, το Παγγαίο και την Κομοτηνή. Οι τιμές θα είναι στα επίπεδα αυτών που ισχύουν σήμερα στον Πολύμυλο Κοζάνης, τον πρώτο σταθμό διοδίων της Εγνατίας, που σημαίνει 2,80 ευρώ για τα Ι.Χ.
Ο διαγωνισμός για την εγκατάσταση του συστήματος, που υπολογίζεται ότι θα κοστίσει 15 εκατ. ευρώ, θα γίνει την Τετάρτη. Γεννά ερωτήματα το γεγονός ότι οι υποψήφιοι όμιλοι, με βάση την προκήρυξη, θα πρέπει να έχουν εμπειρία τουλάχιστον τριών χρόνων στην είσπραξη διοδίων, δανειοληπτική ικανότητα τουλάχιστον 3 εκατ. ευρώ και ετήσιο κύκλο εργασιών τουλάχιστον 10 εκατ. ευρώ την περίοδο 2007-9.
Για την πρώτη διετία τα έσοδα υπολογίζονται σε 80 εκατ. ευρώ το χρόνο αλλά μετά το 2012 θα προστεθούν 5-6 νέοι σταθμοί, ενώ προβλέπεται η τοποθέτηση συστήματος ηλεκτρονικής χρέωσης. Στην πλήρη λειτουργία του συστήματος τα έσοδα θα φτάσουν τα 150 εκατ. ευρώ, από τα οποία ένα μέρος θα διατεθεί για υποστηρικτικές υποδομές (φωτισμός, πάρκινγκ, κ.λπ.) που σήμερα λείπουν από τον αυτοκινητόδρομο των 670 χλμ. που ενώνει την Ηγουμενίτσα με τους Κήπους του Εβρου και κόστισε 3 δισ. ευρώ.
Οι σταθμοί έπρεπε να λειτουργούν από το 2008 και το υπουργείο Υποδομών επικαλείται έγγραφα της Κομισιόν, η οποία συμμετείχε στη χρηματοδότηση των έργων και είχε λάβει τις δεσμεύσεις όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων ότι θα υπάρχουν διόδια. Εχουν επίσης χορηγηθεί δάνεια από ελληνικές τράπεζες συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ, που είχαν συναφθεί την περίοδο 2006-8 με εγγύηση τα μελλοντικά έσοδα από διόδια.
Κινητοποίηση
Η νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου κατά του κινήματος «Δεν πληρώνω» δεν φοβίζει τους πολίτες. Χθες περίπου 200 οχήματα, με επικεφαλής το δήμαρχο Ωρωπού Γ. Οικονομάκο, πέρασαν με αυτοκινητοπομπή από τα διόδια Αφιδνών και στη συνέχεια ελευθέρωσαν τις μπάρες. Στο ομόφωνο ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου επισημαίνεται ότι στα όρια του καλλικρατικού δήμου λειτουργούν οκτώ μετωπικοί και πλευρικοί σταθμοί διοδίων!
Η συντονιστική επιτροπή φορέων και κατοίκων της βορειο-ανατολικής Αττικής κατέθεσε νέα προσφυγή στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ζητώντας την τοποθέτηση της Ολομέλειας του σώματος για τη λειτουργία καμερών στους σταθμούς Αφιδνών, Τραγάνας και Θήβας. Αναφέρουν ότι η κοινοπραξία που έχει αναλάβει το τμήμα Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας στην ουσία κάνει παρακολούθηση των εισπράξεων στους σταθμούς. Στο έγγραφό της όμως επικαλείται διαφορετικούς λόγους, όπως «ρύθμιση της κυκλοφορίας, πρόληψη, ανατροπή και καταστολή παράνομων πράξεων»!
Στην 58σέλιδη προσφυγή της η Επιτροπή επισημαίνει ότι αν η κοινοπραξία είχε στόχο την ομαλή κυκλοφορία θα είχε προλάβει την Καθαρά Δευτέρα τον εγκλωβισμό χιλάδων οδηγών επί πέντε ώρες.
Πηγή: http://www.enet.gr/
ΠΟΣΟ ΘΑ ΚΟΣΤΙΖΕΙ Η ΔΙΕΛΕΥΣΗ;
Εξι νέους σταθμούς διοδίων θα αποκτήσει ο οδικός άξονας της Εγνατίας, οι οποίοι είναι πιθανόν να τεθούν σε λειτουργία πριν από το Πάσχα. Θα τοποθετηθούν στην Ηγουμενίτσα, τα Γιάννενα, τα Γρεβενά, τη Νυμφόπετρα, το Παγγαίο και την Κομοτηνή. Οι τιμές θα είναι στα επίπεδα αυτών που ισχύουν σήμερα στον Πολύμυλο Κοζάνης, τον πρώτο σταθμό διοδίων της Εγνατίας, που σημαίνει 2,80 ευρώ για τα Ι.Χ.
Ο διαγωνισμός για την εγκατάσταση του συστήματος, που υπολογίζεται ότι θα κοστίσει 15 εκατ. ευρώ, θα γίνει την Τετάρτη. Γεννά ερωτήματα το γεγονός ότι οι υποψήφιοι όμιλοι, με βάση την προκήρυξη, θα πρέπει να έχουν εμπειρία τουλάχιστον τριών χρόνων στην είσπραξη διοδίων, δανειοληπτική ικανότητα τουλάχιστον 3 εκατ. ευρώ και ετήσιο κύκλο εργασιών τουλάχιστον 10 εκατ. ευρώ την περίοδο 2007-9.
Για την πρώτη διετία τα έσοδα υπολογίζονται σε 80 εκατ. ευρώ το χρόνο αλλά μετά το 2012 θα προστεθούν 5-6 νέοι σταθμοί, ενώ προβλέπεται η τοποθέτηση συστήματος ηλεκτρονικής χρέωσης. Στην πλήρη λειτουργία του συστήματος τα έσοδα θα φτάσουν τα 150 εκατ. ευρώ, από τα οποία ένα μέρος θα διατεθεί για υποστηρικτικές υποδομές (φωτισμός, πάρκινγκ, κ.λπ.) που σήμερα λείπουν από τον αυτοκινητόδρομο των 670 χλμ. που ενώνει την Ηγουμενίτσα με τους Κήπους του Εβρου και κόστισε 3 δισ. ευρώ.
Οι σταθμοί έπρεπε να λειτουργούν από το 2008 και το υπουργείο Υποδομών επικαλείται έγγραφα της Κομισιόν, η οποία συμμετείχε στη χρηματοδότηση των έργων και είχε λάβει τις δεσμεύσεις όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων ότι θα υπάρχουν διόδια. Εχουν επίσης χορηγηθεί δάνεια από ελληνικές τράπεζες συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ, που είχαν συναφθεί την περίοδο 2006-8 με εγγύηση τα μελλοντικά έσοδα από διόδια.
Κινητοποίηση
Η νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου κατά του κινήματος «Δεν πληρώνω» δεν φοβίζει τους πολίτες. Χθες περίπου 200 οχήματα, με επικεφαλής το δήμαρχο Ωρωπού Γ. Οικονομάκο, πέρασαν με αυτοκινητοπομπή από τα διόδια Αφιδνών και στη συνέχεια ελευθέρωσαν τις μπάρες. Στο ομόφωνο ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου επισημαίνεται ότι στα όρια του καλλικρατικού δήμου λειτουργούν οκτώ μετωπικοί και πλευρικοί σταθμοί διοδίων!
Η συντονιστική επιτροπή φορέων και κατοίκων της βορειο-ανατολικής Αττικής κατέθεσε νέα προσφυγή στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ζητώντας την τοποθέτηση της Ολομέλειας του σώματος για τη λειτουργία καμερών στους σταθμούς Αφιδνών, Τραγάνας και Θήβας. Αναφέρουν ότι η κοινοπραξία που έχει αναλάβει το τμήμα Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας στην ουσία κάνει παρακολούθηση των εισπράξεων στους σταθμούς. Στο έγγραφό της όμως επικαλείται διαφορετικούς λόγους, όπως «ρύθμιση της κυκλοφορίας, πρόληψη, ανατροπή και καταστολή παράνομων πράξεων»!
Στην 58σέλιδη προσφυγή της η Επιτροπή επισημαίνει ότι αν η κοινοπραξία είχε στόχο την ομαλή κυκλοφορία θα είχε προλάβει την Καθαρά Δευτέρα τον εγκλωβισμό χιλάδων οδηγών επί πέντε ώρες.
Πηγή: http://www.enet.gr/