Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012

Αποκάλυψη: αυτή είναι η επιστολή με την οποία οι Ινδοί έγιναν... καπνός από την ΣΕΚΑΠ

ΟΛΟ ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
ΠΟΥ ΤΕΛΙΚΑ ΟΔΗΓΗΣΕ
ΣΤΗΝ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΗΣ
ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΤΟΝ ΙΝΔΟ 
ΜΕΓΙΣΤΑΝΑ BOMMIDALA

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΚΡΩΣ
ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Στη «δίνη» του ελληνικού παραλογισμού βούλιαξε η συμφωνία εξαγοράς της προβληματικής ΣΕΚΑΠ από τον Ινδό μεγιστάνα Ράμα Κρίσνα Μπομιντάλα λίγο πριν πέσουν οι οριστικές υπογραφές και πλέον η εταιρεία που αδυνατεί να πληρώσει τους εργαζομένους της απειλείται με λουκέτο.

Οσο απίστευτο κι αν ακούγεται, οι εργαζόμενοι στην καπνοβιομηχανία, υποστηρίζουν ότι κάποιοι προτίμησαν να ναυαγήσει το «deal» για μικροπολιτικές σκοπιμότητες, ενώ στην πολύπαθη από την «έκρηξη» της ανεργίας πόλη της Ξάνθης ακούγονται ψίθυροι για παιχνίδια κάτω από το τραπέζι.

Ετσι ενώ απέμεναν οι τελικές υπογραφές για την ολοκλήρωση της συμφωνίας, η ΣΕΚΕ (Συνεταιριστική Ενωση Καπνοπαραγωγών Ελλάδος), που κατέχει το 34,18% των μετοχών της ΣΕΚΑΠ, στον ρόλο του μοιραίου πρωταγωνιστή, έβαλε τη δική της υπογραφή στο «ναυάγιο», ζητώντας από τους Ινδούς υψηλότερο τίμημα.

Από το 2007 και κάθε χρόνο η BBM Enterprises, την οποία διευθύνει από το 1996 ο Μπομιντάλα Ράμα Κρίσνα, βραβεύεται ως ο καλύτερος εξαγω­γέας κομμένου καπνού από το υπουρ­γείο Εμπορίου της Ινδίας. Η ΒΒΜ με παρουσία σε 50 χώρες έχει διευρύνει τον κύκλο εργασιών της από 20 εκατ. δολάρια το 2001 σε 71 εκατ. το 2011.

Η Αγροτική Τράπεζα, ο βασικός μέτοχος της ΣΕΚΑΠ, εκτόξευσε βολές κατά της ΣΕΚΕ για την αποχώρηση του Ινδού στρατηγικού επενδυτή, ενώ η ΣΕΚΕ από την πλευρά της δεν αποδέχεται ότι ευθύνεται για την αποχώρηση της Bommidala Enterprises, υποστηρίζοντας ότι ο χρόνος διαπραγματεύσεων που της απέμεινε ήταν μόλις μία εβδομάδα, ενώ η ΑΤΕ είχε πάνω από 3 μήνες και αξιοποίησε γι' αυτήν όλο τον χρόνο διαπραγματεύσεων.


Ευθύνες

Οι εργαζόμενοι επιρρίπτοντας ευθύνες σε όλους τους μετόχους, τονίζουν πως θα πρόκειται για έγκλημα εάν η εταιρεία μετά τις εξελίξεις αυτές οδηγηθεί σε πτώχευση. Κάνουν λόγο για έλλειψη κοινής στρατηγικής μεταξύ των μετόχων, για υπερβολικές οικονομικές αξιώσεις έναντι των επενδυτών, αλλά και για μικροπολιτικά συμφέροντα, αφήνοντας αιχμές για τον εμπλεκόμενο στο σκάνδαλο της Μονής Βατοπεδίου, νυν γενικό διευθυντή της ΣΕΚΕ και βουλευτή της Ν.Δ. Αλέξανδρο Κοντό, ότι μπλόκαρε σκόπιμα τη διαδικασία

Η πρώτη λοιπόν ελληνική ιδιωτικοποίηση στη μετά μνημονίου εποχή κατέληξε σε φιάσκο, μετά το αίτημα της ΣΕΚΕ για αναβολή της κρίσιμης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων, όπου θα επικυρωνόταν η εξαγορά με την κάλυψη από τους Ινδούς της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ύψους 30 εκ. ευρώ.

Ο Ινδός επιχειρηματίας που είχε συμφωνήσει με τη διοίκηση της Αγροτικής Τράπεζας για την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου της καπνοβιομηχανίας, απέσυρε την πρόταση λόγω αδυναμίας λήψης απόφασης για την αύξηση κεφαλαίου που αποτελούσε ουσιώδη προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της συναλλαγής και αποχώρησε από την Ελλάδα.

Μπορεί οι Ινδοί, πέραν της διασφάλισης των εργαζομένων και της ανάπτυξης 100 επιπλέον θέσεων εργασίας, να είχαν συμφωνήσει να καταβάλουν 25,4 εκ. ευρώ για την αξία των μετοχών της ΑΤΕ και τις τραπεζικές υποχρεώσεις της εταιρείας, να καλύψουν αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 30 εκ. ευρώ και να επενδύσουν άμεσα κεφάλαια της τάξης των 17 εκ. ευρώ, με σκοπό την αύξηση της παραγωγικής της δυναμικότητας, ωστόσο τα ανταλλάγματα αυτά, φάνταζαν λίγα στα μάτια του δεύτερου μετόχου της ΣΕΚΕ.


«Αυτή η υπόθεση τελείωσε για μας»

«Δεν πρόκειται να επανέλθουμε για διαπραγματεύσεις στην Ελλάδα, η υπόθεση αυτή τελείωσε για εμάς», ανέφερε στο «Εθνος της Κυριακής» στέλεχος της διοίκησης του ινδικής εταιρείας Bommidala Enterprises Pvt, γράφοντας τον επίλογο αυτής της ιστορίας.

Απόγονος μιας εκ των πλουσιότερων οικογενειών της Ινδίας ο Ράμα Κρίσνα Μπομιντάλα, με προσωπική περιουσία που φτάνει τα 3 δισ. δολάρια, ελέγχει μαζί με τα τρία του αδέρφια τον πανίσχυρο επιχειρηματικό κολοσσό BBM Bommidala Group, που εξάγει προϊόντα καπνού σε περισσότερες από 50 χώρες σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία, ενώ στην Ινδία είναι ένας εκ των τριών μεγαλύτερων παικτών στη βιομηχανία καπνού.


Κολοσσός

Διαθέτει επίσης μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές μονάδες κατασκευής φωτοβολταϊκών στον κόσμο, ενώ στην ιδιοκτησία του ανήκει μεγάλη τεχνική εταιρεία, η οποία έχει κατασκευάσει και διαχειρίζεται τα αεροδρόμια του Νέου Δελχί, του Χαϊντεραμπάντ της Ινδίας και τμήμα του διεθνούς αερολιμένα της Κωνσταντινούπολης.

Στόχος του Ινδού επιχειρηματία του ινδικού ομίλου ήταν να καταστεί η ΣΕΚΑΠ πρώτη δύναμη στην ελληνική αγορά και να αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη εξαγωγικών δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή της Αφρικής, των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

 
Πηγή:  http://www.ethnos.gr/